Anmälan öppen till VårRuset 2015

Låt VårRuset bli en kul grej med kompisarna, en formkoll eller början på ditt nya träningsliv. VårRuset är ett lopp för tjejer - gammal som ung, nyss uppstigen ur soffan som riktigt vältränad. Du kan springa, jogga eller gå banans fem kilometer. Vi vet att du kan!
Till inbjudan och anmälan >>

Hillevi ska springa 14 av 18 VårRuset

Tänk dig att springa 50 lopp på ett år. Det ska journalisten och författaren Hillevi Wahl göra. Varför? Jo, för att fira att hon fyller 50 år. 14 av loppen prickar hon in under VårRusets turné i maj och juni. Visst är hon grym!
Läs mer om Hillevis 50-årsfirande >>

Sara och Blossom tipsar om mat

Äter du alltid samma frukost? Blir det bara ett hopskrap av rester i lunchlådan, och käkar du mackor till mellis? Här får du 5 filmer med smarta tips från Sara Begner, Coops matinspiratör. Till sin hjälp i köket har hon Blossom, som ställer frågor och provsmakar.
Blossom och Sara snackar mat >>

Hur många burpees fixar du?

Blossom har satt ihop några fysiska utmaningar till dig. Det handlar om styrka, rörlighet, kondition, balans och lite mod. Vi lägger ut några utamningar i taget - totalt har vi fem stycken. Träna på! Vi vet att du kan
Till utmaningarna >>

Coop bjuder på fräsch och god picknick

Nu är det klart vad picknicken från Coop innehåller. Se till att anmäla ett lag med sex deltagare, så får ni dessa läckerheter efter att ha sprungit, joggat, eller gått VårRuset.
Det här är picknicken från Coop >>

Datum för alla loppen 2015

2015 genomförs VårRuset för 27:e gången. Premiären sker i Malmö den 4 maj. Finalen i Östersund fem veckor senare; den 4 juni.
Datum för VårRuset-lopp nästa år >>

VårRuset blir roligare tillsammans

Gör som Katarina Blom från Enskedeskolan - samla ihop ett gäng kollegor (eller andra vänner) och spring VårRuset tillsammans. Det är kul, peppande och stärker sammanhållningen. Alla lag med sex deltagare får dessutom en picknick från VårRusets huvudsponsor Coop.
Läs om Katarina och hennes lag >>

Motivation: Planera för löpträningen

Här är tio råd för att komma igång med löpträningen. Tio saker att tänka på när man ska gå från ord till handling. Det handlar om att förbereda sig. Fastän löpning ofta beskrivs som en enkel sport kan det ibland vara bra med detaljplanering.
Läs mer på Marathon.se >>

Louise Wiker: Beslutsamhet

– Jag tänker så här, vill man hålla sig frisk, stark och orka med det övriga livet, då får man bestämma sig för att jobba för det, skriver landslagslöparen Louise Wiker i sin blogg här på Marathon.se
– Byt tv-tid mot träningstid, turas om med grannen att passa barnen, träna när barnen har aktivitet/träning, utnyttja ev. friskvårdstimme (stå på dig om chefen säger att det inte finns tid, ni vinner båda på att du tränar), träna innan övriga familjen vaknar, ta med löparskorna på tjänsteresan, möjligheterna är oändliga, om du vill!
Läs Louise Wikers blogg >>

Video som visar VårRuset från ovan

Fly Over använde en radiostyrd helikopter för att göra en annorlunda video från VårRuset i Norrköping. Denna video som visar start- och målområdet från ovan!
Se video >>